Sazeničky z katalogu. Proč je nekupuju.

Tento týden mi do schránky dorazil nový katalog od Starklu. Uvařila jsem si kafe, sedla ke stolu a strávila příjemné dvě hodinky listováním. Užuž jsem se vrhla na objednávání všeho možného, a pak si vzpomněla na poslední zkušenost. Loni touhle dobou totiž dorazil taky. Z fotek jsem úplně cítila, jak ty kytky voní a ovoce chutná. Takže jsem se odvázala a objednala borůvky (1 ks za 130 Kč), maliny a ostružiny (za zvýhodněnou cenu 270 Kč) a barevný zimolez. Nejdřív byl problém s dodáním – všechny sazeničky totiž posílají zásadně až ve chvíli, kdy je vhodná doba na sadbu. Pak byl problém s ujmutím rostlin. Borůvka sice přežila a dokonce i rodila, ale o deklarované velikosti plodů 1,5 cm jsem si mohla nechat zdát ( a to ji mám v pro ni ideálním prostředí – hned u vysokých smrků) a maliny s ostružinou se pro jistotu neujaly vůbec.

Pár týdnů na to jsem se bavila s tátou a zjistila, že on bere tenhle katalog jen jako inspiraci. Stačí se totiž podívat do obyčejných zahradnictví a zjistíte, že ceny jsou někde úplně jinde a za cenu jedné sazeničky u Starkla můžete mít tři jinde. A stejně kvalitní.

Takže jsem se zařekla, že u Starkla už nenakoupím. Protože:

  • Je neskutečně drahý. Za cenu, kterou zaplatím u něj, můžu mít spoustu krásných sazenic odjinud.
  • Po zkušenostech s nejrůznějšími podvodnými prodejci už jsem opatrná a chci „svého“ zahradníka osobně znát a vidět, jak to u něj vypadá. Z toho se dá docela dobře poznat, jak velkou péči sazenicím věnuje.
  • Mám pocit, že se pro Starkl rostliny staly pouhým byznysem – bez jakýchkoliv emocí. A to nechci podporovat.
  • Sazeničky dostávají při cestování v balíku dost zabrat. Vzduch, prostor a světlo jim prostě chybí, ať si říká kdo chce co chce.
  • Nevyhovuje mi termín dodání. Starkl totiž posílá sazenice až v termínu, kdy je vhodná doba na sadbu nejpozdějších rostlin v objednávce. Což znamená, že namixujete-li rostliny s vhodnou dobou výsadby v březnu a květnu, dostanete celou zásilku až koncem dubna. Komu se to nelíbí, ať si připlatí za rozdělení zásilky.
  • Přes výše uvedené Starkl neumožňuje osobní odběr. Proboha proč? Výmluvy na nedostatek zázemí a personálu neberu.

Co vy, jaké máte zkušenosti s katalogovým prodejem rostlin?

 

Komentářů

Dana
29.8.2018 at 13:34
Petra zahradničí
29.8.2018 at 14:09
Květa
1.8.2018 at 15:48
Petra zahradničí
1.8.2018 at 17:18
polyxena
10.5.2017 at 14:36
polyxena
4.5.2017 at 12:40
Petra zahradničí
4.5.2017 at 12:42
Clea
23.1.2017 at 15:21

Vložit odpověď